Nevěrné hry

Synopse

štěstí – neštěstí – svatba – manželství – nevěra – žárlivost – láska

Klavíristka Eva následovala svého manžela, hudebníka a skladatele, Petera do malé vesnice na slovensko-maďarském pomezí. Zatímco Peter má ve zdejším prostředí klid na skládání, Eva jako interpretka marně hledá uplatnění, cítí se odtržená nejen od rodiny, ale také od důvěrně známého pražského prostředí a přátel. Nevěrné hry jsou komorním milostným dramatem o lásce, nevěře, lidských selháních i nacházení sebe sama.

ZEMĚ
ČESKÁ REPUBLIKA
SLOVENSKO

ŽÁNR
DRAMA

KOPRODUCENTI
NEGATIV, ARS MEDIA, ČESKÁ TELEVIZE, RTVS. S PODPOROU STÁTNÍHO FONDU PRO PODPORU A ROZVOJ ČESKÉ KINEMATOGRAFIE

PREMIÉRA
15. 5. 2003

DISTRIBUTOR
FALCON, A.S.

STOPÁŽ
92 min

FORMÁT
35 MM, SD FILES

Trailer a fotografie

Tvůrci

REŽIE
MICHAELA PAVLÁTOVÁ

SCÉNÁŘ
TINA DIOSI

KAMERA
MARTIN ŠTRBA

STŘIH
TONIČKA JANKOVÁ

DRAMATURG
KATEŘINA KAČEROVSKÁ

HRAJÍ
ZUZANA STIVÍNOVÁ, PETER BEBJAK, ADY HAJDU, JANA HUBINSKÁ, KRISTÍNA SVARINSKÁ, IVANA CHÝLKOVÁ

HUDBA
PETR HROMÁDKA

ZVUK
DANIEL NĚMEC

ARCHITEKT
TOMÁŠ ŽIŽKA

O filmu

Komorní psychologický snímek Nevěrné hry je celovečerním hraným debutem autorky animovaných filmů Michaely Pavlátové a také slovenské scenáristky Tiny Diosi. – Jednoduchý příběh o manželské krizi slovenského skladatele Petra a české klavíristky Evy, kteří žijí ve vesnici na slovensko-maďarském pomezí, poskytuje dostatečný prostor pro citlivou studii mezilidských vztahů. – Manželé bydlí ve venkovském domku s velkou zahradou. Zatímco Peter je pohlcen svou prací (kterou dělí mezi nutné kšefty a vlastní volnou tvorbu), Evě stále více vadí jeho nevšímavost i to, že se zde nemůže profesionálně uplatnit. Východisko se pokouší nalézt v milostném poměru se světáckým violoncellistou Andrejem, avšak záhy pochopí, že to je omyl. Peter se tajně trápí její nevěrou a postupně přehodnocuje své jednání. Nakonec si oba uvědomí, že jejich manželství má perspektivu… Do děje vstupuje ještě rozvedená sousedka Mária s dvanáctiletou dcerkou Jankou, které se přistěhují do domku na jejich pozemku.
Ve filmu je důležitá hudba mladého skladatele Petra Hromádky a významným prvkem je lokalizace příběhu do slovensko-maďarského prostředí, jež je několikrát konfrontováno s pražským životním stylem.